انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب

ساخت وبلاگ

نکاتی درباره زندگی با یک معتاد الکلی

 

مهم نیست که فرزند یک معتاد الکلی باشیم، یا همسرش، یا پدر و مادرش؛ سـوء استـفاده، درد و تـرس و تردید ناشی از آن سـخت و بسیـار جـدی است. ما تلاش زیـادی را صرف ریکاوری و بهبود الکلی ها می کنیم اما این تلاشها کمترین تـاثیـری روی آنـهـا نـدارد. اگـر شمـا هـم یــکی از عـزیـزان یـا نزدیکانـتان الـکلی اسـت، ایـن مـقاله بسیـار بـرایــتان مفید خـواهـد بـود. اگـر خودتان به الکل اعتیاد دارید و عزیانتـان در تلاش برای کمک بـه شـما هستنـد، این مقاله را هشداری بدانید که از خواب غفلت بیدارتان کند.
● مخفی کاری ها و دروغ ها
معتادان الکلی را باید از خواب غفلت بیدار کرد چون بزرگترین دروغی که آنها به خودشان می گویند این است که "من مشکلی ندارم." این دروغ باعث می شود راه دروغ گفتن به شما هم برای او آسان شود. پدرم همیشه قول می داد که برای مسابقه، برای بازی یا برای جشن فارغ التحصیلیم حضور داشته باشد، اما وقتی نمی آمد، همیشه دلیلش خستگی بود.
خیلی مسخره است که بعد از خوردن چند گیلاس مشروب چقدر آدم می تواند خسته شود؟ او هر چه در توانش بود انجام داد، به خاطر همین شکایتی نمی کنم. فقط می خواهم بدانید که حالتان را درک می کنم.

انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب...
ما را در سایت انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : غلامحسین فام fam بازدید : 278 تاريخ : دوشنبه 10 شهريور 1393 ساعت: 1:57

لذت‌ گراها یا روان‌ رنجورها

 

● سوءمصرف‌ مواد
یكی‌ از رایج‌ترین‌ عوامل‌ اعتیاد، سوءمصرف‌ مواد است‌. منظور از سوءمصرف‌ تمایل‌ به‌ مصرف‌ بیش‌ از حد یا بیشتر از توصیه‌ پزشك‌ یا بیشتر از آنكه‌ شخص بتواند بدون‌ بروز آثار بیماری‌ جسمی‌ و روانی‌، آن‌ را مهار كند هر چیز است‌. اشاره‌ به‌ هرگونه‌ تمایل‌ به‌ مصرف‌ بی‌ملاحظه‌ مواد بدون‌ فرق‌گذاری‌ و بدون‌ در نظر گرفتن‌ نیاز هر فرد به‌ عمل‌ كردن‌ در مقام‌ عضوی‌ از جامعه‌ دارد. بنابراین‌، پرسشی‌ كه‌ باید به‌ دنبال‌ پاسخ‌ آن‌ بود این‌ است‌ كه‌ چرا بعضی‌ از مردم‌ قادرند از دارو یا ماده‌یی‌ بطور متعادل‌ استفاده‌ كنند طوری‌ كه‌ اثر شدیدی‌ به‌ سلامتی‌ عملكرد یا روابط‌ میان‌ فردی‌ آنها نمی‌گذارد در حالی‌ كه‌ بعضی‌ دیگر افراط‌ می‌كنند، به‌ گونه‌یی‌ كه‌ بر سلامتی‌، عملكرد یا روابط‌ میان‌ فردی‌ آنها تاثیر منفی‌ می‌گذارد.

انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب...
ما را در سایت انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : غلامحسین فام fam بازدید : 262 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت: 16:58

ریشه اعتیاد را باید خشکاند

 

درد، در بند بند وجودم می پیچد و پیش می رود! استخوان هایم تیر می کشد، درد، مغز استخوان هایم را می سوزاند گوش، چشم، زبان، دست و پایم به فرمان من نیستند، انگار کسی با پنجه های آهنین، موهایم را یک به یک می کشد و پوست سرم را خراش می دهد! کاش به جای دو دست، بیست دست داشتم و با آن ها، جای جای بدن درد آلودم را می فشردم و مالش می دادم!
حس می کنم ضربان قلبم، در سکوتی مرگبار خاموش می شود خدایا، هیچ کس با من نیست.
هیچ کس مرا نمی خواهد، هیچ کس انتظارم را نمی کشد، آیا سزاوار این درد و تنهایی، بودم؟!
خدایا با خود چه کرده ام؟ آخر این، من نبودم، وجودم دارد منقبض می شود، خدایا چه کنم با این درد؟ کاش خواب بودم کاش معجزه ای می شد، خدایا...

انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب...
ما را در سایت انجمن پیشگیری از مواد مخدر دانشجویان دانشگاه بناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : غلامحسین فام fam بازدید : 278 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت: 16:52